Ons Bedrijf

Over Clean2day

Missie
Met slimme, praktische en eenvoudige oplossingen op het gebied van schoonmaak proberen wij besparingen te realiseren voor al onze relaties. Wij maken schoonmaken simpel, efficiënt en leuk.

Visie
Clean2day moet een betrouwbare partner zijn voor alle hygiënevraagstukken. Wij stellen ons als doel dat elke relatie, die tegen een probleem aanloopt op het gebied van hygiëne, eerst bij ons informeert naar een geschikte oplossing.

Daarnaast willen wij impact op mens en milieu verlagen. In de oplossingen die wij aanbieden voor onze relaties zullen we daar altijd rekening mee houden.

Onze kernwaarden

Onze Adviezen

Wat hebben wij meegemaakt

Ons bedrijf bestaat sinds september 2014. Wij mogen ons dus met recht een jonge onderneming noemen.

Per september 2014 zijn we begonnen in twee garage boxen in Andelst. We kochten een oude bus en vanuit daar zijn we met passie en plezier een bestaande kleine webshop gaan omzetten naar een volwaardige groothandel. Dat ging niet altijd zonder slag of stoot. Binnen enkele maanden liet de bus ons al in de steek. Met onze eerste zuur verdiende centen hebben we de auto kunnen maken. De bankrekening was weer leeg, maar wij konden in ieder geval weer aan het werk.

Dat werken ging al wel heel snel goed. Na een karige start, hadden we de stijgende lijn snel te pakken. De omzet ging omhoog en al snel hadden we een rendabele onderneming neergezet. Het nadeel van de snelle groei, en daarmee meer orders, was dat we meer voorraad nodig hadden. Onze garageboxen stroomden over. De dozen stonden tot het dak gestapeld en normaal lopen was er al helemaal niet meer bij.

Kortom, al snel konden wij onze voorraad niet meer kwijt. We zijn in juni 2015 dus al verhuisd naar de over kant van de snelweg (Zetten). Hier huurden wij een pand van 450 m2. Hierbij hadden we ca. 150 tot 200 m2 magazijn van slechts 3 meter hoog. We dachten hier wel enkele jaren mee door te kunnen, want het was al wel een flinke verbetering. Echter bleek onze manier van werken toch beter aan te slaan dan gedacht. In juli 2016 kregen we daarom nog een keer 400 m2 erbij. Dit deel werd ons magazijn. Het oude magazijn hebben we toen omgetoverd tot showroom. In het nieuwe magazijn hebben we ook onze reachtruck gekocht, want we hadden eindelijk wat hoogte. We konden ongeveer 200 pallets kwijt. Voor hetgeen wij gewend waren een ontzettende verbetering. Hier zouden we toch echter wel 10 jaar mee door kunnen toch?

Wederom bleek ook dat een misvatting. In 2019 was de conclusie dat het pand toch weer te krap werd. We konden onze capaciteit niet maximaal benutten. Vanaf dat moment zijn we de mogelijkheid gaan onderzoeken om iets te kopen of zelf te bouwen. En dat is gelukt. En hoe!

Vanaf augustus 2021 zitten wij in ons nieuwe onderkomen in Tiel. Met ca 800 m2 magazijn(ongeveer 600 palletplaatsen), 150 m2 showroom en 150 m2 aan kantoorruimte is toch wel een droom in vervulling gegaan: We hebben ons eigen pand laten bouwen.

De afgelopen jaren hebben we als bedrijf wat moois neergezet. We zijn een betrouwbare partner geworden en hebben inmiddels naam gemaakt in de branche. Uiteraard gaan we er alles aan doen om onze positie verder te versterken, maar nog belangrijker: Onze relaties nog blijer te maken. Het jaar 2024 was een symbolisch mooi jaar voor ons. We vierden namelijk ons 10 jarig bestaan.

Het jaar 2025 zal een jaar worden van investeringen in o.a. een nieuw transportmiddel voor het bezorgen van de bestellingen en we krijgen een geheel nieuwe website met webshop wat het voor u als klant nog makkelijker en overzichtelijker maakt, u kunt straks inloggen en uw bestelling, prijsafspraken, facturen etc. inzien en uw bestellingen online plaatsen en terugzien maar hier zullen we u later meer over vertellen.

Nog niet bij ons in Tiel wezen kijken? Kom vooral eens langs. De koffie staat klaar!

Waarom Clean2day?

  • Ruim 2900 verschillende artikelen op voorraad1
  • Uw eigen adviseur die alles weet van hygiëne
  • Oplossingen gericht op uw wensen
  • Snel geleverd uit eigen voorraad
  • Vervoer met eigen transport
  • Vaste partner voor alle hygiënevraagstukken

Clean2day is uw groothandel op het gebied van schoonmaak en hygiëne! Wij helpen onze relaties met alle schoonmaakvraagstukken. Onze producten worden geleverd vanuit ons eigen magazijn in Tiel. Dagelijks rijden wij zelf een groot deel van onze bestellingen naar de werkkast van onze klanten. Daarnaast hebben wij betrouwbare, lokale partners op het gebied van logistiek die ook een deel van de zendingen vervoeren. Ook hebben wij een afhaalmagazijn met showroom en een osmose tappunt voor de glazenwasser.

Ons assortiment bevat ca. 2900 producten die wij leveren aan schoonmaakbedrijven, kantoren, scholen, gezondheidsinstellingen, horeca, sportverenigingen, industriële omgeving en logistieke sector. Ons brede assortiment is erop gericht om u te ontzorgen! Voor elke hygiëne uitdaging hebben wij een oplossing.

Met bevlogen medewerkers bieden wij advies op het gebied van hygiëne. Of het nu gaat om een toiletinrichting, het reinigen van een productiehal, schoolgebouw of zorginstelling. Wij ondersteunen u met de juiste materialen en middelen. Het liefst doen we dat met methodes die veilig in gebruik zijn, goed voor uw medewerkers en het milieu en daarnaast de effectiviteit verhogen.

Bewust ondernemen

Jaarlijks stellen wij nieuwe doelen om ons bedrijf verder door te ontwikkelen op het gebied van duurzaam ondernemen. We zijn nog lang niet waar we wezen moeten, maar binnen onze mogelijkheden zetten we elk jaar gerichte stappen.

Bewust in ons bedrijf

Ons nieuwe onderkomen in Tiel is compleet gasloos gebouwd. Er is nadrukkelijk aandacht besteed aan de keuze van materialen en de mate van duurzaamheid. Waar mogelijk is onze voorkeur gegaan naar materialen die in Nederland zijn gefabriceerd.

Sinds 2022 bevat al het karton wat wij gebruiken voor ons verpakkingsmateriaal het FSC keurmerk. Daarnaast hergebruiken wij karton en plastic. Al het verpakkingsmateriaal wat binnenkomt met de producten die wij inkopen, proberen wij bij onze verzendingen weer te gebruiken. Hierdoor verbruiken wij minder plastic en papier.

De concrete maatregelen die we de afgelopen jaren genomen hebben voor mens en milieu:

  • Aanschaf van 65 zonnepanelen waardoor wij energieneutraal zijn
  • Intensiever afval scheiden
  • Alle nieuwe vervoersmiddelen worden ( waar mogelijk ) volledig elektrisch of hybride
  • Aanschaf van een kartonshredder om eigen opvulmateriaal te kunnen produceren en karton direct te hergebruiken

Bewust met onze producten

Onze focus komt steeds meer te liggen op producten die circulair worden geproduceerd en waarbij duurzaamheid bovenaan de prioriteitenlijst staat. We kijken hierbij niet alleen naar de inhoud van het product, maar ook naar de verpakking, productie en transport. Ons assortiment verbreden wij steeds meer met producten waarbij mens, milieu en veiligheid voorop staan.

U zult merken dat onze adviezen vaak gericht zijn op producten met de minste impact op mens en milieu. Recente ontwikkelingen binnen ons assortiment, waarbij wij echt het verschil kunnen maken, zijn de microvezelproducten en reinigingsmiddelen van Greenspeed, handreinigingsproducten van SC Johnson, het hygiënepapier van BulkySoft en de machines van I-Team.

Bewust van onze omgeving

Als bedrijf willen wij onze maatschappelijke (lokale) verantwoordelijkheid nemen. Daarbij stellen wij als doel om elk jaar aan een lokaal (maatschappelijk) goed doel te doneren. Daarnaast zal Clean2day zich ook inzetten middels sponsoring voor de lokale sport.

Eigen bezorgservice Snel geleverd
Gratis levering Vanaf €200,-
Deskundig advies Van onze specialisten
Uw schoonmaakgroothandel Bevlogen, bewust, betrouwbaar